Adat Budaya Yang Pelik Dan Aneh


Ini semua adalah yang dilakukan orang atau suku tertentu untuk dapat dikatakan cantik menurut adat mereka sendiri. Gambar diatas adalah tatto full body, sehingga orang yang mentato seluruh tubuhnya, akan kelihatan berpakaian lengkap, biarpun ia telanjang bulat. Cantik yang aneh..


Gigi Buaya


Di New Guinea, seseorang dikatakan dewasa dan bergaya, bila sudah mempunyai tato gigi buaya. Mereka menggambar motif atau symbol di tubuh dengan menggunakan gigi buaya. Jika luka-lukanya sudah kembali sembuh, maka ia akan kelihatan gambar timbul di punggungnya. Uh..sakitt


Muka Penuh Luka


Orang Afrika barat membuat luka dimuka agar diakui. cara torehan itu di buat dengan cara apa, dan bagaimana rasanya.


Kakinya Dibedung


Sejak kecil, gadis-gadis di cina sudah bedung sehingga kakinya mengikut saiz bendung. . Ini dilakukan agar kakinya tidak membesar sehingga muat di kasut kecil khas china. Semakin kecil ukuran kasutnya, semakin cantiklah ia..


Penajaman gigi


Jika gigi kita menggigit sesuatu yang keras saja dah terasa sakit, apatah lagi jika dibuat runcing seperti gambar ini. cuba bayangkah rasanya? Banyak kebudayaan di dunia menganut kecantikan gigi runcing ini. Jika sudah memasuki usia dewasa, giginya harus diruncingkan dengan cara diasah.


Korset Ketat


Gadis bangsawan eropah zaman dahulu, melakukan kegiatan menyakitkan ini disetiap hari. Tali corsetnya di tarik sekuat mungkin agar badannya nampak langsing dan cantik. Resiko sesak nafas dan tulang sakit adalah akibatnya. Namun ini dianggap lebih efektif dari pada harus berdiet untuk medapatkan bentuk tubuh yg menawan.


Gelang leher


Padaung, terletak di pegunungan Burma sampai Thailand, mempunyai kebiasaan unik ini. Mereka memasang gelang di leher wanitanya. Semakin banyak gelang dan semakin panjang lehernya, maka semakin cantiklah ia. Rasa sakit yang luar biasa harus di rasakan selama bertahun-tahun. Resiko patah leher dan mati menanti. Jika gelang sudah dipasang, ianya tidak akan di tanggalkan lagi. Kerana jika ditanggalkan semuanya, lehernya berkemungkinan akan patah..


Bibir Piring


ini rasanya adat yang paling pelik dan aneh. Namun orang Ethiopia menganggap ini adalah cantik…cantik yang aneh..
PERINGATAN

Kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Komenlah dengan berhemah kerana ia menampakkan keperibadian anda.

0 comments